Tema meseca za septembar je HOLISTIČKO OBRAZOVANJE U SRBIJI

Termin holističko obrazovanje se prvi put pojavio u oblasti transcendentalne psihologije krajem sedamdesetih godina XX veka i odnosio se na grupu obrazovnih metoda kojima je zajednički stav da cilj obrazovanja nije ukalupljivanje mladih u uloge poslušnih građana i dobrih radnika već razvoj ljudskog bića ka samospoznaji i preuzimanju odgovornosti za sopstveni život.

Izraz holističko (holistic) potiče od engleske reči whole, odnosno grčke reči holos (ὅλος) što znači celo, celina, i koristi se u oblastima obrazovanja, nauke i medicine, a sve više i kao termin koji opisuje životni stil i pogled na svet.

Osnovna pretpostavka u holističkom pogledu na svet je složenost odnosa između delova celine. Ljudsko biće se posmatra u kontekstu svog okruženja i povezanosti sa sistemima kojima pripada: porodica, škola, nacija, čovečanstvo, prirodna sredina, eko-sistem itd., kao i u kontekstu vremena u kojem živi. S druge strane, ljudsko biće se posmatra i kao celina sama po sebi. Čovek je biće koje se razvija, ispoljava i sebe doživljava na više nivoa: fizičkom/biološkom, psihološkom (emotivnom i intelektualnom) i duhovnom. Stoga je ono što se smatra važnim u holističkom obrazovanju uključivanje celog bića u proces učenja i način na koji ono što učimo utiče na kvalitet odnosa koje ostvarujemo sa svetom oko sebe.

Jedan od najpoznatijih modela holističkog obrazovanja, Valdorf pedagogija, od septembra će se praktično primenjivati u radu sa decom i odraslima u Valdorf centru za podršku porodici u Beogradu, u okviru kojeg će raditi i Valdorf vrtić. Uskoro će biti u funkciji poseban sajt Valdorfska pedagogija a više o ovom vaspitno-obrazovnom  modelu možete pročitati na našem sajtu, u rubrici Valdorf pedagogija.

Organizacija Obrazovanje plus Valdorf društvo – Srbija  pripremaju program seminara i radionica za roditelje pod nazivom Holističko roditeljstvo koji će biti predstavljen u Beogradu sledećeg meseca.

Izvor: deteplus.rs, 31. avgust 2013.

Similar Articles

Vaša deca nisu vaša dec... Biti roditelj je najteže “zanimanje” na svetu. Delimično zato što sa sobom nosi ogroman osećaj odgovornosti za to biće, ili bića, na čiju sudbinu će dosta uticati
Odeća od lišća Predlog koji će biti opisan u ovom članku razvija maštu i predstavlja zanimljivu igru za decu. Napolju možete kvalitetno provesti vreme sa svojim detetom sakupljajući lišće raznih
Zadaci za jednu Marlenu Једна домишљата и креативна мама Маријана је направила збирку задатака из математике за Марлену која полази у други разред основне школе „Младост” на Новом Београду. Сви ликови
Igre za razvoj emocionaln... Predstavljamo vam nekoliko igara koje roditelji mogu da igraju sa decom, a koje će vam pomoći da kod dece podstaknete razvoj svesti o osećanjima i umeće prepoznavanja
Čas u prvom razredu Reč... U okviru projekta “Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu”, u 2008/2009. godini, koji je realizovala organizacija Obrazovanje plus, 28 učitelja prvog razreda iz 18 beogradskih
MAŠTA I KREATIVNOST Kreativnost  nije dar koji poseduju samo neki srećnici, već je to veština koja se uči, vežba  i razvija. Svaka veština je radnja koja nam je u početku
Neke korisne aktivnosti z... Leto je period kada se dosta vremena provodi sa decom. Na plaži, kod kuće, u automobilu, često imamo priliku da se igramo sa njima. Evo predloga nekih
Igre prstima za decu uzra... Vaspitačice iz PU “Pčelica” u Sremskoj Mitrovici pokazuju igre prstima koje su osmislile na seminaru “Da u vrtiću svako uči radosno i lako”. Zbrajalica – Bubica dangubica
Rudolf Štajner – o... Rudolf Štajner, osnivač i do današnjeg dana najpoznatiji predstavnik Valdorfske pedagogije, rođen je 1861. godine u Donjem Kraljevcu, malom austrijskom mestu. Česte selidbe u detinjstvu, uslovljene prirodom
Bonton Da li znate da postoji bonton koji nam olakšava komunikaciju ? Bonton koji sledi je svojina Udruženja studenata sa hendikepom Preuzmite bonton. Izvor: deteplus.rs, 30. septembar 2010.