Vežba OBLAKa kroz temperamente

Tokom poslednjih nedelja smo na sajt postavili tekst o tehnici OBLAK za analizu i rešavanje konflikata i tekst o važnosti poznavanja karakterisitika različitih temperamenata za ostvarivanje dobre komunikacije i međuljudskih odnosa. Sledi primer korišćenja tehnike oblak uz primenu znanja o temperamentima.

Pre par meseci su naše koleginice vodile seminar “Dobra saradnja sa roditeljima = dobro deci + dobro nama + dobro njima” za grupu učitelja u Kosovskoj Mitrovici. To je akreditovan program stručnog usavršavanja koji  vodi “Obrazovanje plus” i koji se zasniva na radu sa tehnikom Oblak i teoriji o temperamentima. Seminar je interaktivan, teorija se odmah isprobava u praksi i učesnici imaju priliku da novostečena znanja primenjuju već tokom seminara, probajući da razumeju različite potrebe kod sebe i kod drugih ljudi sa kojima ostvaruju interakciju. U jednoj od grupnih vežbi, učesnicima je bio dat zadatak da probaju da analiziraju potrebe roditelja i učitelja koji se ne slažu u vezi sa tim da li da se na roditeljskom sastanku čitaju ocene svih učenika pred svim roditeljima ili ne.

Zamišljena situacija je da učitelj ne želi da javno čita ocene svih učenika na roditeljskom sastanku a da roditelj želi da učitelj javno pročita sve ocene svih učenika.

Učesnici seminara su napravili Oblak u kojem su zamislili iz koje bi potrebe roditelj i učitelj različitih temperamenata imali te želje. U tabeli koja sledi, u polju gde su potrebe, navedene su potrebe različitih temperamenata: M – melanholik, K – kolerik, F – flegmatik i S – sangvinik. Ako pogledate ovaj link,možete se podsetiti karakteristika različitih temperamenata, a na ovom linku možete pogledati prezentaciju Promene u kojoj je predstavljeno iz kojih razloga ljudi različitog temperamenta imaju otpor prema promenama.

oblak_roditeljski_sastanak_ocene_Temp

 

Izvor: deteplus.rs, 01. maj 2011.

Similar Articles

Obrazovanje putem transmi... U toku poslednjih deset godina se na engleskom jeziku dosta pisalo o holističkom obrazovanju tako da su imena nekih od autora postala usko vezana za ovu oblast.
PROGRAM OBUKE UČITELjA: ... REZIME U okviru Projekta stručnog usavršavanja Zimski sureti učitelja Srbije realizovan je i program: Da kod učitelja svako uči radosno i lako. Program je osmišljen kao dvosatna
Tema meseca za avgust je ... Zrelost je jedan od onih pojmova o kojima malo razmišljamo zato što podrazumevamo da znamo šta znače. U svakodnevnom govoru koristimo izraze kao šo su: zreo za
TABLICE MNOŽENJA U SLICI Veliki broj odraslih ljudi, kada pomisle na nastavu matematike u školi, nemaju lepa sećanja. Matematiku  često povezujemo sa mukom i naporom a vrlo retko sa igrom. Deca
Zaštita detinjstva Zaštita detinjstva je termin koje se najčešće odnosi na situacije u kojima se odrasli angažuju da deci obezbede osnovne uslove za razvoj – hranu, krov nad glavom,
Čas srpskog u IV razredu... U toku leta 2011. godine, grupa nastavnika koja se našla na seminaru u programu “Druga šansa” je na jednoj radionici napravila scenario za čas srpskog jezika u
Pesme, igre, vežbe iz re... Nedavno je u Beogradu održan prvi seminar Valdorf pedagogije za vaspitače, učitelje i roditelje. Seminar je protekao u divnoj atmosferi, dosta smo naučili i isprobali razne igre, pesme i
Tema meseca za jul je IGR... Igra je nešto što nam prirodno dolazi kada smo deca, kao disanje… Zapravo, igra je za decu način postojanja. Kroz igru se uspostavlja kontakt sa svetom oko
Kućni poslovi: zasučite... Zašto su kućni poslovi toliko važni za razvoj deteta, i koji poslovi odgovaraju kom uzrastu? Mnogo je roditelja koji manje ili više uspešno uklapaju kućne poslove u
Pesmica-pitalica Vaspitačice iz PU “Pčelica” u Sremskoj Mitrovici demonstriraju pesmicu-pitalicu. Prvi deo pesme je u obliku pitanja i može da se menja, a drugi deo pesme je odgovor