Vežba OBLAKa kroz temperamente

Tokom poslednjih nedelja smo na sajt postavili tekst o tehnici OBLAK za analizu i rešavanje konflikata i tekst o važnosti poznavanja karakterisitika različitih temperamenata za ostvarivanje dobre komunikacije i međuljudskih odnosa. Sledi primer korišćenja tehnike oblak uz primenu znanja o temperamentima.

Pre par meseci su naše koleginice vodile seminar “Dobra saradnja sa roditeljima = dobro deci + dobro nama + dobro njima” za grupu učitelja u Kosovskoj Mitrovici. To je akreditovan program stručnog usavršavanja koji  vodi “Obrazovanje plus” i koji se zasniva na radu sa tehnikom Oblak i teoriji o temperamentima. Seminar je interaktivan, teorija se odmah isprobava u praksi i učesnici imaju priliku da novostečena znanja primenjuju već tokom seminara, probajući da razumeju različite potrebe kod sebe i kod drugih ljudi sa kojima ostvaruju interakciju. U jednoj od grupnih vežbi, učesnicima je bio dat zadatak da probaju da analiziraju potrebe roditelja i učitelja koji se ne slažu u vezi sa tim da li da se na roditeljskom sastanku čitaju ocene svih učenika pred svim roditeljima ili ne.

Zamišljena situacija je da učitelj ne želi da javno čita ocene svih učenika na roditeljskom sastanku a da roditelj želi da učitelj javno pročita sve ocene svih učenika.

Učesnici seminara su napravili Oblak u kojem su zamislili iz koje bi potrebe roditelj i učitelj različitih temperamenata imali te želje. U tabeli koja sledi, u polju gde su potrebe, navedene su potrebe različitih temperamenata: M – melanholik, K – kolerik, F – flegmatik i S – sangvinik. Ako pogledate ovaj link,možete se podsetiti karakteristika različitih temperamenata, a na ovom linku možete pogledati prezentaciju Promene u kojoj je predstavljeno iz kojih razloga ljudi različitog temperamenta imaju otpor prema promenama.

oblak_roditeljski_sastanak_ocene_Temp

 

Izvor: deteplus.rs, 01. maj 2011.

Similar Articles

Predstavljamo Multimedija... Verovatno ste primetlili da se među tekstovima na našem sajtu često nalaze tekstovi koje potpisuju koleginice iz Multimedijalne muzičke radionice. Zadovoljstvo nam je da predstavimo njih i
Igre za učenje pojmova v... Deca predškolskog uzrasta još uvek uče da se snalaze u prostoru, da prepoznaju šta je levo/desno, napred/nazad, gore/dole. Kao i sa svim ostalim, učenje pojmova kojima se
MAŠTA I KREATIVNOST Kreativnost  nije dar koji poseduju samo neki srećnici, već je to veština koja se uči, vežba  i razvija. Svaka veština je radnja koja nam je u početku
Kako da Vaše dete zavoli... Mnogo je razloga zbog kojih bi trebalo razvijati ljubav prema knjizi i naviku čitanja u što ranijem uzrastu. Dobra knjiga podstiče razvoj inteligencije, povezivanje govornog i pisanog
Saznali i primenili u pra...   Od 80 pristiglih radova na nagradni konkurs Saznali i primenili u praksi 2016, rad Duške Jakić, polaznice seminara Principi Valdorf pedagogije u radu sa decom predškolskog uzrasta,
Igra „Moje mesto u poro... O primeru: Ova igra pomaže roditeljima da nađu svoje autentično mesto u porodici, koju čine ne samo oni članovi sa kojima neposredno živimo, već i oni koji
Poruka za učitelje 5. ok... Izvor: deteplus.rs, 05. oktobar 2011.
Program rada studijske gr... I u 2013. godini, Studijska grupa za Valdorf pedagogiju nastavlja da se sastaje svakog drugog četvrtka u OŠ „Sveti Sava“ na Vračaru, Makenzijeva 42 (ulaz iz dvorišta
Vođenje dnevnika za osna... Ono što je divno kod roditeljstva je to što možemo „o jednom trošku“ da osnažujemo i sebe i svoje dete. Svakako je važno da postoji literatura za
Pletenje prstima Jedno od iskustava koje učitelji imaju na seminaru “Da kod učitelja svako uči radosno i lako” koji realizuje Obrazovanje plus  je učenje kako da pletu prstima. Imamo povratne