Vežba OBLAKa kroz temperamente

Tokom poslednjih nedelja smo na sajt postavili tekst o tehnici OBLAK za analizu i rešavanje konflikata i tekst o važnosti poznavanja karakterisitika različitih temperamenata za ostvarivanje dobre komunikacije i međuljudskih odnosa. Sledi primer korišćenja tehnike oblak uz primenu znanja o temperamentima.

Pre par meseci su naše koleginice vodile seminar “Dobra saradnja sa roditeljima = dobro deci + dobro nama + dobro njima” za grupu učitelja u Kosovskoj Mitrovici. To je akreditovan program stručnog usavršavanja koji  vodi “Obrazovanje plus” i koji se zasniva na radu sa tehnikom Oblak i teoriji o temperamentima. Seminar je interaktivan, teorija se odmah isprobava u praksi i učesnici imaju priliku da novostečena znanja primenjuju već tokom seminara, probajući da razumeju različite potrebe kod sebe i kod drugih ljudi sa kojima ostvaruju interakciju. U jednoj od grupnih vežbi, učesnicima je bio dat zadatak da probaju da analiziraju potrebe roditelja i učitelja koji se ne slažu u vezi sa tim da li da se na roditeljskom sastanku čitaju ocene svih učenika pred svim roditeljima ili ne.

Zamišljena situacija je da učitelj ne želi da javno čita ocene svih učenika na roditeljskom sastanku a da roditelj želi da učitelj javno pročita sve ocene svih učenika.

Učesnici seminara su napravili Oblak u kojem su zamislili iz koje bi potrebe roditelj i učitelj različitih temperamenata imali te želje. U tabeli koja sledi, u polju gde su potrebe, navedene su potrebe različitih temperamenata: M – melanholik, K – kolerik, F – flegmatik i S – sangvinik. Ako pogledate ovaj link,možete se podsetiti karakteristika različitih temperamenata, a na ovom linku možete pogledati prezentaciju Promene u kojoj je predstavljeno iz kojih razloga ljudi različitog temperamenta imaju otpor prema promenama.

oblak_roditeljski_sastanak_ocene_Temp

 

Izvor: deteplus.rs, 01. maj 2011.

Similar Articles

Predstavljamo…..Jel... Jelena Želeskov Đorić je mama petogodišnje devojčice koja uz podršku svog supruga uspeva da se ostvari kao majka, supruga, drugarica, profesionalka i da svoju energiju uvek iznova
101 način da pokažete d... O primeru Ovaj primer je, uz odobrenje izdavača, preuzet iz knjige “101 način da detetu pokažete da ga volite”. Autor je Jelena Holcer a izdavač Kreativni centar.
RODITELJIMA PRVAKA Izvor: deteplus.rs, 01. septembar 2012.
Ređo Emilija: Nov pristu... Ređo Emilija je obrazovni program koji se zasniva na holističkom pristupu detetu, porodici, školi i okruženju. U nastavku, Svetlana Pantelić predstavjla ovaj program. Ređo Emilija (Reggio Emilia)
Višestruka inteligencija... Prema principima holističkog obrazovanja, jako je važno da, kada planiramo aktivnosti za decu, osmislimo pristup koji će uključiti svu decu, imajući u vidu različite temperamente kod dece
Deca i kreativnost Kreativnost ne bi trebalo da u školama bude na marginama nastavnog procesa, već da postane jedan od najvažnijih zadataka škole u obrazovanju celovitih ličnosti. Stvaranje atmosfere u
Tapšalica BOM BAM BIM Naše mlade saradnice nastavljaju da vam pokazuju divne tapšalice! Pogledajte ovde video klip   Izvor: deteplus.rs, 21. mart 2011.
Čas u prvom razredu Reč... U okviru projekta “Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu”, u 2008/2009. godini, koji je realizovala organizacija Obrazovanje plus, 28 učitelja prvog razreda iz 18 beogradskih
Iz ugla jednog nastavnika... Dejan Kreculj je profesor fizike i osnova tehnike i zaposlen je kao nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja i osnova informatike i računarstva u osnovnoj školi. U tekstu
Tema meseca za mart je RI... Ritam disanja, ritam otkucaja srca, ritam spavanja i budnog stanja, ritam dana i noći, ritam godišnjih doba… Nema života bez ritma. Prirodni ritmovi upravljaju našim životima. Naše