Uloga temperamenta u ostvarivanju dobrih odnosa

Priča o temperamentima ide unazad još do vremena Hipokrata i Galena, koji su se temperamentima bavili uglavnom sa stanovišta medicine i fiziologije. U XVIII veku, Kant je objavio knjigu “O lepom i uzvišenom” u kojoj je teorija o temperamentima predstavljena na filozofsko-sociološki način.

Dvadesetih godina XX veka, Jung u polju psihologije i Štajner u polju obrazovanja ističu važnost ove teoriju za razumevanje procesa razvoja ljudskog bića. Danas postoji veliki broj programa koji se bave primenom teorije o temperamentima u poboljšanju kvaliteta međuljudskih odnosa. Ova teorija je jedan od osnovnih elemenata svih programa ličnog i profesionalnog usavršavanja koji se realizuju u okviru programa organizacije Obrazovanje plus iz Beograda i čiji je autor Žana Borisavljević.

Svako od nas poseduje karakterisitke sva četiri temperamenta: melanholičnog, koleričnog, sangvinicnog i flegmaticnog, ali cesto je jedan temperament dominantan u nečijem karakteru. U toku nečijeg života se taj dominantan temperament može menjati a i svako životno doba ima karakteristike odredjenog temperamenta. Tako, detinjstvo nosi karakteristike sangviničnog temperamenta, mladost koleričnog, zrelo doba melanholičnog, a starost flegmatičnog.

flegmatik

sangvinik

kolerik

melanholik

Izvor: deteplus.rs, 02. april 2011.

Similar Articles

Saznali i primenili u pra...   Od 80 pristiglih radova na nagradni konkurs Saznali i primenili u praksi 2016, rad Duške Jakić, polaznice seminara Principi Valdorf pedagogije u radu sa decom predškolskog uzrasta,
Predstavljamo Multimedija... Verovatno ste primetlili da se među tekstovima na našem sajtu često nalaze tekstovi koje potpisuju koleginice iz Multimedijalne muzičke radionice. Zadovoljstvo nam je da predstavimo njih i
Sneškići od kašičica ... U hladnim zimskim danima, nakon boravka sa decom na snegu, po povratku u tople domove ili vrtić, predlažemo nekoliko aktivnosti koje možete raditi sa decom, a koje
Najbolje didaktičko sred... Prvo mesto na konkursu za najbolje didaktičko sredstvo Udruženja vaspitača Beograda ove godine je osvojila zbirka ,,Ja sam čarobnjak“, vaspitača Ivanke Bugarin.         ,,Ja sam
Razvijanje ljudskih vredn... Jedan od najvažnijih zadataka odraslih je da pomognu deci da razviju životne veštine kroz koje će izgrađivati svoj odnos prema svetu,  pronaći smisao u svom životu, davati
Detinjstvo u XXI veku Preko sledećeg linka možete pogledati skraćenu verziju prezentacije Detinjstvo u XXI veku koju je za roditelje, vaspitače i učitelje održala Žana Borisavljević, 26. maja 2010. godine u Beogradu: http://www.slideshare.net/Obrazovanjeplus/detinjstvo-u-xxi-veku-4354420   Izvor: deteplus.rs
Kako da igra bude izvor r... Da li se sećate kako ste se kao deca lako igrali raznih igara, kako nije bilo dosadno da se iste stvari ponavljaju po milion puta, kako ste
Tema meseca za jun je CEL... Poslednjih dana maja, u raznim krajevima Srbije je padala “braon” kiša. Govorilo se da je to, zapravo, naišao “talas” iz Sahare koji je doneo tamošnji pesak i
INKLUZIJA I DRUGE BABAROG... Kako ublažiti strah od novog i nedovoljno poznatog? U našu omiljenu zabavu deljenja na „protivne“ i „antiprotivne“ uključila se i inkluzija. Naučna, manje naučna, stručna, polustručna, nestručna
Iskustvo detinjstva u XXI... Prezentacija sa predavanja Detinjstvo u XXI veku, održanog u okviru manifestacije Dete plus, u Dečjem kulturnom centru Beograda 14. januara. http://www.slideshare.net/Obrazovanjeplus/dete-plus-detinjstvo-u-xxi-veku Izvor: deteplus.rs, 15. januar 2011.