Tema meseca za septembar je ŠKOLA

Reč ŠKOLA vodi poreklo od grčke reči σχολή (scholē) koja doslovno znači dokolica, rekreacija. U vremenu u kojem živimo, teško se može reći da iskustvo škole ima bilo šta zajedničko sa idejom rekreacije – za učenike, nastavnike ili roditelje.

Škola mora da postoji zato što je najvažniji element uspostavljanja društvenih normi, standarda i ponašanja. S jedne strane, kakva je škola u jednom društvu će uticati na to kako će se društvo razvijati. S druge strane, kakvo je jedno društvo veoma utiče na to kakva je škola u njemu.

Današnja škola je ogledalo društva u kojem živimo. Ima i dobre i loše strane. Ima pojedince koji su spremni da se menjaju i masu koja ima otpor promenama. Margaret Mid, čuvena antropološkinja je kazala: “Ne sumnjajte da šačica ljudi može da promeni svet. Svet se uvek samo tako menjao!” Isto to možemo da primenimo i na školu.

Svi mi pred sobom imamo izbor:

– da prihvatimo školu kao nešto što je takvo kakvo jeste, kakvim je prave “oni” koji kroje obrazovnu politiku i u čemu mi nemamo udela

– da posmatramo školu kao živ organizam u kojem svaki pojedinac ima mogućnost da nešto doprinese na pozitivan ili negativan način

Često, prepoznavši da su potrebne velike stvari da bi se ostvarile značajne promene, a za te velike stvari nemamo snage, vremena, mogućnosti…. mi propuštamo da uradimo neke male stvari koje utiču na male promene.

Ne dozvolimo da nas parališe prepoznavanje da je za promene u našoj školi potrebno puno velikih promena. Male stvari su velike stvari: osmeh na licu učitelja, izbor da budemo radosni, izbor da u učitelju svog deteta vidimo saradnika, izbor da u roditeljima svojih učenika vidimo saradnike, razmena iskustava sa kolegama uz kafu, razmišljanje o svom odeljenju pred odlazak na spavanje, izbor da budemo pozitivni….

Izvor: deteplus.rs, 31. avgust 2012.

Similar Articles

Tema meseca za maj je MA... Sećate li se nekih svojih maštarija iz detinjstva? Možda nije važno prisetiti se nekih konkretnih stvari o kojima ste maštali, već stanja u kojem ste tada bili,
Igra „Moje mesto u poro... O primeru: Ova igra pomaže roditeljima da nađu svoje autentično mesto u porodici, koju čine ne samo oni članovi sa kojima neposredno živimo, već i oni koji
Predstavljamo…Milu! Na temu Moja mašta smišlja svašta – pomislila sam – ko bi bio bolji sagovornik od Mile. U vrtiću je uvek puna ideja za razne igre, uvek
Igre prstima i pletenje p... Na Studijskog grupi za Valdorf pedagogiju, 7. februara,  učesnici su imali priliku da  nauče par igara prstima, kao i da pletu prstima. Na sledećim linkovima možete saznati
Mi smo zemljani Nikolаj Nikolаjevič Veresov Progrаm „Mi smo Zemljаni” je zаsnovаn je nа psihološkim zаkonitostimа rаzvojа i specifičаn je po tome što rаdi nа rаzvijаnju detetovih sаznаnjа. Nаmenjen je
Kako da igra bude izvor r... Da li se sećate kako ste se kao deca lako igrali raznih igara, kako nije bilo dosadno da se iste stvari ponavljaju po milion puta, kako ste
Žan Žak Ruso – Ideje ... Različita gledišta u oblasti vaspitanja i obrazovanja, još od perioda humanizma i renesanse (14.-16. vek), okreću se detetu kao centru pedagoških i društvenih zbivanja. Kritikujući srednjovekovni uticaj
Predstavljamo Parkera Pal... Parker Palmer je savremeni edukator, aktivista i pisac koji podstiče principe holističkog obrazovanja kroz svoj rad sa davanjem podrške nastavnicima u utemeljivanju svog poziva u ličnom razvoju. Po
Vaša deca nisu vaša dec... Biti roditelj je najteže “zanimanje” na svetu. Delimično zato što sa sobom nosi ogroman osećaj odgovornosti za to biće, ili bića, na čiju sudbinu će dosta uticati
Gradivne imenice – ... Koristeći bajku “Snežana i sedam patuljaka”, Slavica Radojičić je napravila primer časa na kojem se obrađuju gradivne imenice u četvrtom razredu. OVDE možete preuzeti pripremu a OVDE prezentaciju.   Izvor: