Tema meseca za decembar je ZAHVALNOST

Ako bi nas neko pitao da li smo zadovoljni svim što imamo, veliki broj nas bi smatrao da nam nešto „fali“.

Najveći broj ljudi živi živote za koje smatramo da su „manjkavi“. Da nam je još malo novca, vremena, ljubavi…. Da nam je bolje zdravlje, da imamo veći stan, da nas deca bolje slušaju, da se naš partner više trudi … da je svet malo drugačiji, da su ljudi oko nas malo bolji, da leti nije tako vruće i da zimi nije tako hladno….

Svako od nas bira u kakvom će univerzumu da živi – u univerzumu nedostatka ili u univerzumu blagostanja. Spolja nema mnogo razlike, ali naši stavovi čine da, iako često delimo isti geografski prostor, živimo živote paralelnih univerzuma. Svakog dana, svakog trena kada mislim o tome šta mi nedostaje, ja podižem zidove koji ograđuju moj unutrašnji prostor i čine ga mračnim i skučenim. Svakog dana i trena kada osetim zahvalnost za ono što imam, ja otvaram prozore svoje duše i činim da se ona širi osunčanim prostranstvom.

buy-me-a-coffee-990326_1920

Naše misli kreiraju našu realnost. Ako mislim da nemam dovoljno razloga da budem srećna, ja jednostavno ne mogu da budem srećna. Ako mislim da imam razloga da budem zahvalna za mnoge stvari koje mi je život pružio, u meni rastu radost i smirenje. Na žalost, mi živimo u vreme kada smo svakodnevno bombardovani negativnim sadržajima. Televizija i novine fokus stavljaju na negativno u svetu. Malo je sadržaja koji nam ukazuju na sve što je lepo, vredno i dobro u životu. Za takve sadržaje moramo da učinimo napor da ih pronalazimo sami. Ali kada učinimo napor, mnogostruko se isplati. Prepoznavanje lepote i harmonije u užurbanom i bučnom svetu konflikata je kao voda za ožednelog putnika. Okrepljuje nas, hrani i osnažuje. Daje nam veru i snagu da istrajavamo u nameri da biramo radost i zahvalnost u životu.

Ovog meseca, kako se godina približava kraju, kako krećemo da svodimo račune i brojimo uspehe i neuspehe, probajmo da se pripremimo za sledeću godinu jačanjem sopstvenog psihološkog imuniteta kroz jačanje zahvalnosti u sebi, zahvalnosti za sasvim obične i male stvari: kišobran kada pada kiša, topao krevet kada smo umorni i pospani, obrok kada smo gladni, osmeh koji nam neko pruži, prekrasne boje jeseni koje nas izvlače iz sebe u kontakt sa univerzumom, čaj koji je neko spremio za nas…..

Mi živimo u univerzumu blagostanja, pitanje je samo da li biramo da to vidimo.

Izvor: deteplus.rs, 30. novembar 2012.

Similar Articles

Pestaloci – obrazov... Jedan od uticajnih klasika nemačke pedagogije s kraja 18. i tokom 19. veka je švajcarski pedagog  i reformator obrazovanja Johan Hajnrih Pestaloci (1746-1827). Ono što je Pestaloci
Tablica množenja kroz pe... Lara i Una pokazuju kako se kroz tapšalicu i pesmicu vežba tablica množenja. Ovo je jedna od aktivnosti koja se obrađuje na akreditovanom seminaru “Da kod učitelja svako
Igre za razvoj emocionaln... Predstavljamo vam nekoliko igara koje roditelji mogu da igraju sa decom, a koje će vam pomoći da kod dece podstaknete razvoj svesti o osećanjima i umeće prepoznavanja
Primeri Mirjane Jovanovi... Mirjana Jovanović, nаstаvnicа, člаn IOP timа škole OŠ „Oslobodioci Beogrаdа“ , Beogrаd je pripremila nekoliko primera dobre prakse: Srpski jezik – vežbe subjekat i predikat Srpski jezik – čitanje
PROGRAM OBUKE UČITELjA: ... REZIME U okviru Projekta stručnog usavršavanja Zimski sureti učitelja Srbije realizovan je i program: Da kod učitelja svako uči radosno i lako. Program je osmišljen kao dvosatna
Lav Nikolajević Tolstoj ... Poznajemo ga kao izvrsnog ruskog pisca, pre svega po njegovom senzibilitetu i osećajnosti izraženim u delima Ana Karenjina i Rat i mir. Ali isto tako, Lav Nikolajevič
Svrha obrazovanja Koja je svrha obrazovanja? Primitivan čovek je sasvim dobro opstajao na zemlji bez obrazovanja. Drugim vrstama sisara, čini se, obrazovanje uopšte ne treba. Srazmeno brzo posle rođenja
Sir Ken Robinson: Bring o... U ovom dirljivom, duhovitom nastavku svog slavnog govora iz 2006., Sir Ken Robinson zagovara radikalan prelaz sa standardizovanih škola na personalizovano učenje – i kreiranje uslova u
Čas u prvom razredu Reč... U okviru projekta “Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu”, u 2008/2009. godini, koji je realizovala organizacija Obrazovanje plus, 28 učitelja prvog razreda iz 18 beogradskih
O Vadlorf pedagogiji i ho... Holističko obrazovanje je termin koji se odomaćio u našem jeziku. On podrazumeva pristup obrazovanju koji se zasniva na obraćanju celovitom biću deteta, svim njegovim aspektima – fizičkom,