Tema meseca za decembar je ZAHVALNOST

Ako bi nas neko pitao da li smo zadovoljni svim što imamo, veliki broj nas bi smatrao da nam nešto „fali“.

Najveći broj ljudi živi živote za koje smatramo da su „manjkavi“. Da nam je još malo novca, vremena, ljubavi…. Da nam je bolje zdravlje, da imamo veći stan, da nas deca bolje slušaju, da se naš partner više trudi … da je svet malo drugačiji, da su ljudi oko nas malo bolji, da leti nije tako vruće i da zimi nije tako hladno….

Svako od nas bira u kakvom će univerzumu da živi – u univerzumu nedostatka ili u univerzumu blagostanja. Spolja nema mnogo razlike, ali naši stavovi čine da, iako često delimo isti geografski prostor, živimo živote paralelnih univerzuma. Svakog dana, svakog trena kada mislim o tome šta mi nedostaje, ja podižem zidove koji ograđuju moj unutrašnji prostor i čine ga mračnim i skučenim. Svakog dana i trena kada osetim zahvalnost za ono što imam, ja otvaram prozore svoje duše i činim da se ona širi osunčanim prostranstvom.

buy-me-a-coffee-990326_1920

Naše misli kreiraju našu realnost. Ako mislim da nemam dovoljno razloga da budem srećna, ja jednostavno ne mogu da budem srećna. Ako mislim da imam razloga da budem zahvalna za mnoge stvari koje mi je život pružio, u meni rastu radost i smirenje. Na žalost, mi živimo u vreme kada smo svakodnevno bombardovani negativnim sadržajima. Televizija i novine fokus stavljaju na negativno u svetu. Malo je sadržaja koji nam ukazuju na sve što je lepo, vredno i dobro u životu. Za takve sadržaje moramo da učinimo napor da ih pronalazimo sami. Ali kada učinimo napor, mnogostruko se isplati. Prepoznavanje lepote i harmonije u užurbanom i bučnom svetu konflikata je kao voda za ožednelog putnika. Okrepljuje nas, hrani i osnažuje. Daje nam veru i snagu da istrajavamo u nameri da biramo radost i zahvalnost u životu.

Ovog meseca, kako se godina približava kraju, kako krećemo da svodimo račune i brojimo uspehe i neuspehe, probajmo da se pripremimo za sledeću godinu jačanjem sopstvenog psihološkog imuniteta kroz jačanje zahvalnosti u sebi, zahvalnosti za sasvim obične i male stvari: kišobran kada pada kiša, topao krevet kada smo umorni i pospani, obrok kada smo gladni, osmeh koji nam neko pruži, prekrasne boje jeseni koje nas izvlače iz sebe u kontakt sa univerzumom, čaj koji je neko spremio za nas…..

Mi živimo u univerzumu blagostanja, pitanje je samo da li biramo da to vidimo.

Izvor: deteplus.rs, 30. novembar 2012.

Similar Articles

Tapšalica PETICE Lara i Una ponovo u akciji! Tapšalica petice je još jedan primer igre za razvoj koordinacije, ritma, motorike, kognitivnih i socijalnih veština kod dece. Pogledajte snimak OVDE.  
5. oktobar – svetsk... Izvor: deteplus.rs, 05. oktobar 2012.
Tema meseca za januar je ... Transformacija je nešto što nam se dešava svakodnevno, hteli mi to ili ne. Ceo život je proces transformacije – prelazak iz dana u noć, jednog godišnjeg doba
Сузан Пероу, с... Сузан Пероу, светски стручњак за „лечење причама“ први пут долази у Србију и у Београду  одржава обуку за причање и креирање прича за децу   Како помоћи детету
Tema meseca za septembar ... Termin holističko obrazovanje se prvi put pojavio u oblasti transcendentalne psihologije krajem sedamdesetih godina XX veka i odnosio se na grupu obrazovnih metoda kojima je zajednički stav da cilj
Malo podrške za roditelj... Kada vam dete polazi u prvi razred, to je velika stvar za celu porodicu, posebno ako se to dešava prvi put u vašoj porodici. Zato smo pripremili
Kako koristiti tehniku ... Metodu “Šest šešira” osmislio je Dr. Edward de Bono, lekar, psiholog, počasni doktor najprestižnijih svetskih univerziteta i čovek za koga se slobodno može reći da je izmenio
Tema meseca za septembar ... Reč ŠKOLA vodi poreklo od grčke reči σχολή (scholē) koja doslovno znači dokolica, rekreacija. U vremenu u kojem živimo, teško se može reći da iskustvo škole ima bilo šta
Priprema predškolaca za ... Za vaspitače je često pitanje kako da predškolce pripreme za polazak u školu, za čitanje i pisanje, a da se ne bave oniim što će učitelji raditi
Kako raditi sa decom po m... Na neki način je teško davati uputstva o tome kako predavati po metodama holističkog obrazovanja upravo zato što se ove metode ne zasnivaju na tehnici već na