TABLICE MNOŽENJA U SLICI

Veliki broj odraslih ljudi, kada pomisle na nastavu matematike u školi, nemaju lepa sećanja. Matematiku  često povezujemo sa mukom i naporom a vrlo retko sa igrom. Deca vole da se igraju i to treba iskoristiti u svim predmetima u školi. Matemika je posebno predmet koji kod dece može da razvije radoznalost a i zadivljenost, kada im se daju zadaci koji će im pokazati da se u matematici kriju razna iznenađenja i čudesni poredak stvari….

Ovaj primer nam prikazuje kako se deca mogu na kreativan način lakše uvesti u priču o tablicama množenja, ili ih vežbati, kada ih nauče.

1. Na papiru nacrtamo veliki krug i obeležimo ga kao na slici. Mada izgleda kao sat, brojevi su drugačije obeleženi. Na vrhu je 0, na dnu je 5.

satZatim rešimo koju ćemo tablicu množenja da isprobamo. Na primer – 3. Od broja 0 krećemo da povlačimo liniju do broja 3, pa od 3 do 6, pa od 6 do 9, pa od 9 do 2 posto je to druga cifra u broju 12….. Deci možemo da kažemo da ćemo svaki put odbrojavati po 3 broja, pa krenemo od 0 i brojimo: 1,2,3 i od 0 do 3 nacrtamo liniju. Zatim od 3 opet odbrojimo 3 broja: 1,2,3 i dodjemo do broja 6 i tako dalje, do 9, pa do 2 za 12……

sat1Ovako nastavimo dok ne stignemo do tačke od koje smo počeli – 0. Dobićemo divan oblik desetokrake zvezde.

sat2Deca ga onda mogu obojiti i može se napraviti izložba njihovih “slika tablice množenja”. Evo kako to može da izgleda:

x3

Ovaj crtež se može koristiti za vežbanje, tako što svako dete stavi prst na 0 i prati linije govoreći: 1×3 je 3, 2×3 je 6 itd. Naravno, ovakve slike se mogu praviti i za druge brojeve. Probajte ovakvu “sliku” da napravite za tablicu množenja sa 4, 9, 2… Svaki put ćete dobiti drugačiju “sliku”. Ovo je jako dobar način da se matematika oživi za decu kojoj klasičan način rada ne ide baš najbolje. Na ovaj način, angažuje se desna hemisfera i vizuelno prostorna i kinestetička inteligencija, što olakšava proces učenja i pamćenja.

Ovaj primer je iz akreditovanog programa stručnog usavršavanja “Da kod učitelja svako uči radosno i lako” koji vodi Obrazovanje plus.

 

Izvor: deteplus.rs, 05. januar 2011.

Similar Articles

Rudolf Štajner – o... Rudolf Štajner, osnivač i do današnjeg dana najpoznatiji predstavnik Valdorfske pedagogije, rođen je 1861. godine u Donjem Kraljevcu, malom austrijskom mestu. Česte selidbe u detinjstvu, uslovljene prirodom
Lav Nikolajević Tolstoj ... Poznajemo ga kao izvrsnog ruskog pisca, pre svega po njegovom senzibilitetu i osećajnosti izraženim u delima Ana Karenjina i Rat i mir. Ali isto tako, Lav Nikolajevič
10 saveta roditeljima Jelena Polimac je za posetioce našeg sajta  pronašla tekst za koji se nadamo da će vas inspirisati, podstaći na razmišljanje, dotaći vam srce…… DESET DEČJIH ZAPOVESTI 1.
Tema meseca za septembar ... Reč ŠKOLA vodi poreklo od grčke reči σχολή (scholē) koja doslovno znači dokolica, rekreacija. U vremenu u kojem živimo, teško se može reći da iskustvo škole ima bilo šta
Predstavljamo projekat &#... U školskoj 2011/2012. godini, Obrazovanje plus će u 5 osnovnih škola i 5 predškolskih ustanova u Srbiji, realizovati projekat “Škola / vrtić kao centar holističkog obrazovanja”. Učešćem u ovom projektu,
Igre za razvoj emocionaln... Predstavljamo vam nekoliko igara koje roditelji mogu da igraju sa decom, a koje će vam pomoći da kod dece podstaknete razvoj svesti o osećanjima i umeće prepoznavanja
Akreditovani programi str... Organizacija Obrazovanje plus prati ekonomsku situaciju u zemlji pa su stoga, od septembra 2013. cene seminara u programima stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju snižene u odnosu na proteklu školsku
Predstavljamo Multimedija... Verovatno ste primetlili da se među tekstovima na našem sajtu često nalaze tekstovi koje potpisuju koleginice iz Multimedijalne muzičke radionice. Zadovoljstvo nam je da predstavimo njih i
Igra Pobedi strahove Igra Pobedi strahove je osvojila treću nagradu na ovogidšnjem takmičenju za najbolju igračku, a o autorki igre, Dragani Milić, možete pročitati u rubrici Predstavljamo – na OVOM
Tiha matematika U nastavnoj praksi početne nastave matematike pojavila se nova nastavna metoda pod radnim nazivom Tiha matematika. Metoda je jedna od aktivnosti iz programa Holističkog obrazovanja koji je