Radionica “Kružne igre ili ritmičko kolo”

Tema radionice Studijske grupe za Valdorf pedagogiju, 24. januara je bila “Kružne igre ili ritmičko kolo”.

Oko 40 vaspitačica, učiteljica, majki i drugih zainteresovanih za Valdorf pedagogiju su imale priliku da osete deo atmosphere koju deca imaju prilikom izvođenja kola u Valdorf vrtiću.

U nastavku, pročitajte tekst Zimskog kola i pogledajte snimke Zimskog kola i Putničkog kola.

Kružna igra ili ritmičko kolo je centralna aktivnost u Valdorf vrtiću.To je splet pokreta koji prate izgovorenu ili pevanu reč vaspitača. Sadržaj kola je aktivnost ljudi, biljaka i životinja kao i drugih pojava u prirodi karakterističnih za aktuelno godišnje doba. Jedno kolo traje od 5 do 15 minuta a “obrađuje se” sa decom  6 nedelja. Tokom tih nedelja, ritmička igra se dograđuje.

1_valdorf_kruzne_igre

3_valdorf_kruzne_igre

4_valdorf_kruzne_igre

Na sledećim linkovima, pogledajte dva kola koje su Olja Petrović i Sanvila Domić, voditeljke Studijske grupe za Valdorf pedagogiju, podelile sa učesnicama radionice.

PUTNIČKO KOLO

ZIMSKO KOLO

 

ZIMSKO KOLO

Još je rano i sve spava, napolju je zima prava
Zimsko sunce tada grane i hladno nam jutro svane.

Probude se deca sva iz dubokog, slatkog sna.

Umijmo svoje lice, oči, uši i ručice.
Popijmo sad toplo mleko, potrčimo tamo preko.

A tamo ide oblak iznad brega, nosi vreću punu snega.

Kad je doš’o iznad grada, puče vreća i šta sada ?

Sada sneg sa neba pada, među decom radost vlada.
Sve je belo,sve je belo -polje, šuma, do i breg
Sad sneg sa neba pada, medju decom radost vlada      (peva se)

Gle, vrte se,vrte se, svud meke bele pahulje  (2 puta se ponavlja)

Zima , zima došla je, zabelela bregove

Sneg je gore,sneg je dole  (2puta ponoviti)
Baš su deca dobre volje.

Škrip, škrip; škrip, škrip, škripi korak sad u snegu.

Povucimo sanke svi na breg.
Jurimo dole, napad`o je novi sneg   (slika se ponavlja 2 puta)

Veselo,veselo, lepšsaju pahuljice.
Sve nove i nove, sneg na igru decu zove.

Šalovi se na vetru viju, kapice nam uši griju.
A pahuljice lete, lete i miluju svako dete.

Cupa,capa; cupa, capa, mokar šal i mokra kapa.
Mokre su nam čizme znaj, požurimo svi na čaj.

Na prozor je tiho pala, pahulja jedna snežna,
Toplam sobom širila se, uspavanka tiha,  nežna.

Nina, nana, nina nana
Savila se snezna grana

Nina nana, mina nana
Pod njom mali zeka spava       (pevati)

Izvor: deteplus.rs, 29. januar 2013.

Similar Articles

Višestruka inteligencija... Prema principima holističkog obrazovanja, jako je važno da, kada planiramo aktivnosti za decu, osmislimo pristup koji će uključiti svu decu, imajući u vidu različite temperamente kod dece
Zaštita detinjstva Zaštita detinjstva je termin koje se najčešće odnosi na situacije u kojima se odrasli angažuju da deci obezbede osnovne uslove za razvoj – hranu, krov nad glavom,
Na putu nas čeka i prepr... Vaspitačica Vesna Josipović  iz PU “Olga Jovičić – Rita” u Kraljevu, nam je poslala prezentaciju u kojoj je predstavljena aktivnost za predškolce koja nam se izuzetno svidela.
Predstavljamo knjižaru C... Knjižara Calypso je na izgled obična knjižara, ali sve u njoj i u vezi sa njom nas je navelo da poželimo  da je predstavimo na našem sajtu
Igre prstima IGRE PRSTIMA ZA RAZVOJ FINE MOTORIKE I PODSTICANJE KOGNITIVNOG RAZVOJA KOD DECE U procesu učenja kod dece mlađeg uzrasta, jako je važno angažovati ih fizički, kroz pokret. Deca
Igre za učenje pojmova v... Deca predškolskog uzrasta još uvek uče da se snalaze u prostoru, da prepoznaju šta je levo/desno, napred/nazad, gore/dole. Kao i sa svim ostalim, učenje pojmova kojima se
Valdorf centar za podršk... U Beogradu, od septembra 2013. godine, počinje sa radom Valdorf centar za podršku porodici, u okviru kojeg će raditi Valdorf vrtić. Na našem sajtu možete saznati više o ovoj
Leo je procvetao kasnije Do nas je nedavno došla jedna prezentacija koja nam se veoma  svidela i za koju mislimo da se savršeno uklapa u temu meseca za april. Pretpostavljamo da
Tema meseca za septembar ... Termin holističko obrazovanje se prvi put pojavio u oblasti transcendentalne psihologije krajem sedamdesetih godina XX veka i odnosio se na grupu obrazovnih metoda kojima je zajednički stav da cilj
Kućni poslovi: zasučite... Zašto su kućni poslovi toliko važni za razvoj deteta, i koji poslovi odgovaraju kom uzrastu? Mnogo je roditelja koji manje ili više uspešno uklapaju kućne poslove u