Predstavljamo… Momčila Stepanovića

Momčilo  je u organizaciju Obrazovanje plus ušao kao učesnik seminara Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu, u oktobru 2008. Nakon seminara je nastavio da se uključuje u aktivnosti organizacije, uvek spreman da pomogne, da podrži… kao neko na koga se može osloniti, čovek dobrih namera, plemenitih ideja i velikog srca.

Ovako je odgovorio na naša pitanja:

Kada si bio dete, nisi ni sanjao da ćeš jednog dana: biti učitelj.

Da si ti mogao da napraviš neki izum koji je već neko napravio pre tebe, to bi bio: automobil.

Kada bi bio biljka, bio bi: vinova loza.

Kada bi svet morao da gledaš kroz naočare u boji, ta boja bi bila: zelena.

Tvoj život je bogatiji zato što u njemu postoji: ljubav.

Radost je kada: se dobro osećaš u svojoj koži.

Zamisli sebe za 10 godina. Ovom današnjem sebi kažeš: džaba si brinuo, sve je bilo kako je bilo.

A ovo kaže o sebi:

Rođen sam 23. avgusta 1964. u Krniću, opština Vladimirci. Taj datum se nije baš dopao tadašnjem lokalnom matičaru pa me je podmladio za oko dva meseca. U školu su me  odveli da naučim da čitam, pišem i računam. Ovo prvo je teško išlo. Valjda je nešto u meni predosećalo da ću kasnije mnogo vremena provesti u tome. Što se pisanja tiče to je išlo nešto lakše, s tim što je uvek bilo malo onih koji su mogli da čitaju moj rukopis. Tada sam najviše voleo račun. Kasnije je ta ljubav malo splasla jer sam iskusio da se malo toga u životu može izračunati tako da rezultat bude onakav kakav želiš i kakav treba da bude, a da je uloženo – malo kada bar približno dobijenom. To je doprinelo da se u meni razviju interesovanja o životu i njegovoj suštini.

Kada je došlo vreme da izaberem zanimanje dvoumio sam se između mašina i ljudi, to jest između mašinstva i prosvete. Privlačilo me je i jedno i drugo, i uzročnoposledično ponašanje mašina, i tajanstvenost ljudi. Odlučio sam se za prosvetu, i pošao tim putem, ali i onaj drugi mi nije stran.

Kada sam prvi put samostalno uzeo Dnevnik i krenuo u avanturu zvanu učiteljski posao, očekivao sam da deca jedva čekaju da kao sunđer upiju znanja koja imam da im ponudim. Ako se dobro sećam, tako nekako me učiše u školi. Nije bilo potrebno mnogo vremena da se razočaram i shvatim da učiteljski posao nije baš onakav kakav sam očekivao. Istovremeno sam shvatio da deca koju treba da učim imaju sijaset potreba koje se baš i ne uklapaju u ono što sam imao nameru činiti. Moj stav da su škola i život jedno te isto polako je nestajao kao zvezde pred prvim zracima Sunca. Godinama sam tragao za načinima koji bi obezbedili da se dobro osećam na svom poslu. Ponekad mi je to i polazilo za rukom ali osećaj da postoji još nešto što treba da naučim nije me napuštao.

Već dugo godina radim u osnovnoj školi, družim se sa decom, učim ih, ali i učim od njih. Dosta vremena je prošlo u mojim pokušajima da decu „probudim“ za dobre i vredne strane života. Za to vreme deca su pokušavala da mene nauče da sanjam. Tako se postepeno u meni stvaralo nešto zasnovano na dobroti, vrednostima, lepoti i snovima, a što se može nazvati ljubavlju.

Jednog dana do mene je došla knjiga o temperamentima. Bio je to početak mog profesionalnog sazrevanja. Tada sam razumeo da se deca značajno razlikuju među sobom i da je u redu što se razlikuju. Kasnije mi je postalo blisko mišljenje da se upravo u različitosti među ljudima krije osnovna vrednost života. Prihvatio sam da je u redu da neko bude drugačiji i počeo sam istraživati razne vidove različitosti. Pri tom sam imao sreće da upoznam ljude koji su na tom putu već bili pravi majstori. Za relativno kratko vreme nisam se više sa posla vraćao kao iz rudnika. Što sam više poznavao decu, sve mi je bilo lakše da im priđem. Što je najvažnije, razumeli smo se međusobno, posao mi je postao zadovoljstvo i osećao sam se uspešnim.

Danas uživam u radu sa decom ali vidim da više mogu pružiti u radu sa odraslima, i to sa onima koji su na istim mukama na kojima sam i  ja bio na početku karijere. Znam da svakom učitelju rad može da predstavlja zadovoljstvo, da svaki učitelj može, uz minimalan trud, da bude majstor svog zanata. Osnovne pretpostavke su da razume decu, da njihov život i osobenosti prihvata takvim kakvi jesu, da poznaje tajne saznajnih procesa, to jest učenja, i da voli decu. Zato sam odlučio da neka od svojih iskustava podelim sa onima koji to žele.

U poslednje vreme dosta pišem. Objavio sam zbirku poezije Biseri u pepelu  i bajke Dobrotoljublje.

 

Izvor: deteplus.rs, 10. maj 2010.

Similar Articles

Pletenje prstima Jedno od iskustava koje učitelji imaju na seminaru “Da kod učitelja svako uči radosno i lako” koji realizuje Obrazovanje plus  je učenje kako da pletu prstima. Imamo povratne
Napravite sa decom –... Kod dece od ranog uzrasta možemo da razvijamo ljubav prema čitanju tako što se na razne načine bavimo knjigama. Jedan od tih načina je pravljenje obeleživača za
Tapsalica BIM BAM Tapšalice su igre koje najčešće uključuju pokrete rukama, konkretno dlanovima i nadlanicama, u paru ili grupi, uz stihove u rimi koji ne moraju imati smisla. Često se
Predstavljamo…..Jel... Jelena Želeskov Đorić je mama petogodišnje devojčice koja uz podršku svog supruga uspeva da se ostvari kao majka, supruga, drugarica, profesionalka i da svoju energiju uvek iznova
Recepti za pravljenje ... Vaspitačice iz PU u Vršcu su sa nama podelile recepte za pravljenje “domaćeg plastelina”, lepka i testa za igranje. TESTO ZA IGRU Sastojci: – 4 dela (ČITAJ
Umeće postavljanja pitan... Kada govorimo o umeću komunikacije, obično naglašavamo važnost slušanja za obezbeđivanje dobre komunikacije, međutim podjednaku važnosti ima i umeća postavljanja pitanja. Takozvani “Sokratovski dijalog” je tehnika koja
Tema meseca za jun je PRI... Sećate li se leta provedenih u dvorištu, na selu, igrajući jurke, između dve i čet‘ri vatre, praveći skrovišta, kolače odblata, prafeme od latica cveća, vence od belih
Šta znači OBRAZOVANJE P... Šta znači OBRAZOVANJE  PLUS? Izvor: deteplus.rs, 06. januar 2011.
Predstavljamo Zoricu Bera... Poslednjih mesec dana smo primetili da se na fejsbuku često pojavljuju slike čarobnih kreacija dece predškolskog uzrasta iz grupe koju vodi Zorica Berar u vrtiću u Kovilju.
Kako raditi sa decom po m... Na neki način je teško davati uputstva o tome kako predavati po metodama holističkog obrazovanja upravo zato što se ove metode ne zasnivaju na tehnici već na