Predstavljamo…Milu!

Na temu Moja mašta smišlja svašta – pomislila sam – ko bi bio bolji sagovornik od Mile. U vrtiću je uvek puna ideja za razne igre, uvek ima odgovor na bilo ozbiljno ili neko šaljivo, blesavo pitanje. Divno se likovno izražava – crteži su puni detalja, jasnih poruka, lepršavi, veselih boja, puni duge – što bi ona rekla. Svoja raspoloženja često izražava na kreativan način kroz pokret i ples, nudeći drugovima da joj se pridruže da zajedno stvaraju balet. Uvek ima predloga i rešenja šta može da bude nešto drugo, šta se od čega može napraviti. Voli da pevuši poznate pesmice, ali i stalno iznenađuje sa stvaranjem novih rima, melodija, pričica.

U ovom razgovoru, međutim, pokazala je baš zrelo i realistično razmišljanje. Iznenadila me je odgovorima o svojim željama, planovima… (najveća želja joj je da pronađe svog princa s kojim će živeti srećno, baš kao što to biva u bajkama).

Evo našeg razgovora:

Reci nam ko je Mila?

To sam ja.

Da li možeš još nesto da nam kazeš o sebi?

Pa ja sam poznata, i volim svoju mamu i tatu i jako mi je lepo u životu. Imam pet i po godina i seku koja se zove Kaća i brata, on se zove Ranko.

Šta Mila voli da radi?

Pa ja volim da radim puno stvari. Kad idem napolje da se ljuljam, klackam, da upoznajem drugove i drugarice, da se igram sa svojom sestrom Ivom. I najviše volim da crtam. Ja sam kući, kad je bio pao mrak, nacrtala tri crteža, zato što ću ja postati slikarica kad porastem, biću poznata.

Šta je mašta?

To je ono što moja glava smišlja, ja imam puno ideja da se igram sa drugaricama.

Koja je tvoja omiljena igračka?

Meni su omiljene igračke neke princeze, neke lutkice princeze i da one žive u nekom dvorcu.

Ko je najjači na svetu?

Ja mislim da je najjači na svetu džin!

Ko može najviše da pojede?

Paa, ja mislim da ja mogu najviše da pojedem. Jednom sam pojela ceo tanjir boranije!

Koju boju voliš? Zašto?

Volim roze. Zato što ta boja bude prva od duge, zato što liči na crvenu, kao nešto veselo.

Predstavljamo_2_-_Mila_nov_2010Šta si sve radila danas?

Ustala sam, oprala sam zube, pila vode, pa mi tata tad dao jedan poklon – jednu torbicu, malo sam je pogledala, spakovala sam sve ono za balerine – rajf, krila, baletanke, suknju i krenula u vrtić.

Šta Mila ne voli da jede?

Ja ne volim da jedem pasulj, samo to, ostalo sve mogu da pojedem.

Kad je Mila tužna?

Ja sam tužna kad nekog povredim i njega to zaboli i onda tamo ode. Ja se onda baš uplašim što sam ga povredila i baš budem tužna.

Koje boje je sreća?

Crvene, roze, žute, plave, šarena je, ali najviše je nekako crvene i roze boje.

Šta obično sanjaš, jel možeš da se setiš nekog sna?

Ja sanjam kao da se Iva, moja mlađa sestra, preselila kod mene i mi smo se igrale. A isto sam jednom spavala i kao ja kažem svojoj mami: mama hoću vode? A ona kaže: hoćeš soka? A ja kažem : hoću vode! A ona kaže: Mila hoćeš da ti oljuštim jabuku? I nikako da dobijem tu vodu ( smeh). Baš šašavo !

Jel znaš gde su ti snovi?

Ti snovi su u mojoj glavi.

Kad bi imala čarobni štapić šta bi uradila sa njim ?

Pa ja bih zamahnula njega da mi pokaže nekog dečka za koga ću da se udam i da bude lepo neko venčanje kao u bajci.

Koji su tvoji planovi za budućnost?

Sada nemam planove, ali kad porastem postaću slikarica. Najviše volim da crtam kao jedno sunce, kako se smeje i nacrtam oblake i jednu kuću i nacrtam jedan cvet i kako jedna seka zaliva cvet.

 

Na kraju sam se zahvalila Mili na razgovoru, poželela joj sreću u ostvarenju njenih želja I planova da postane poznata “slikarica” i da se nadam da ću jednog dana kupiti jednu njenu lepu sliku. Mila se ozarila osmehom i rekla : „Hvala puno! Je l’ sam sada ja poznata? Wink

 

 

Razgovor sa Miliom vodila Jelena Kostić – diplomirani pedagog i saradnica veb sajta Dete plus

 

Izvor: deteplus.rs

Similar Articles

Škola ubija kreativnost Zabavno i istinski nadahnjujuće izlaganje Sir Ken Robinsona o sistemu školstva koje bi trebalo da neguje (umesto da potcenjuje) kreativnost. http://www.ted.com/talks/lang/eng/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html Napomena: Ukoliko želite da pratite izlaganje
INKLUZIJA I CHEESECAKE U poslednje vreme se dosta govori o inkluziji. Kad kažemo inkluzija, najveći broj ljudi pomisli na decu sa posebnim potrebama u redovnim školama. Ako se priča raširi,
Valdorfsko obrazovanje U prostorijama vlada prijatna atmosfera, nameštaj je od drveta, igračke od prirodnih materijala: vune, svile i drveta. Dete često ima prvo iskustvo Valdorf škole još kao beba
Igre za razvoj emocionaln... Predstavljamo vam nekoliko igara koje roditelji mogu da igraju sa decom, a koje će vam pomoći da kod dece podstaknete razvoj svesti o osećanjima i umeće prepoznavanja
Pesme i igre prstima iz r... Nedavno je u Beogradu održan prvi seminar Valdorf pedagogije za vaspitače, učitelje i roditelje. Seminar je protekao u divnoj atmosferi, dosta smo naučili i isprobali razne igre, pesme i
DA SVIMA PRIJA INKLUZIJA Pogledajte prezentaciju Da svima prija inkluzija, sa XVI Stručnih susreta “Vaspitači vaspitačima” http://www.slideshare.net/Obrazovanjeplus/susreti-vaspitaca-novembar-2010-da-svima-prija-inkluzija  Izvor: deteplus.rs, 28. novembar 2010.
Priča o inkluziji iz ugl... Drago mi je da sam pozvana da javno napišem „par reči“ o svom sinu i našoj porodici. Komentara je uvek ili malo, ili mnogo ili suviše, ali
Važnost rada na razumeva... Čitanje je složen proces koji se odvija na više nivoa. Kod dece koja tek uče da čitaju, naglasak je često na uspešnom prepoznavanju i interpretaciji simbola, odnosno
Tema meseca za septembar ... Termin holističko obrazovanje se prvi put pojavio u oblasti transcendentalne psihologije krajem sedamdesetih godina XX veka i odnosio se na grupu obrazovnih metoda kojima je zajednički stav da cilj
“Tip, tap” i ... Aktivnosti koje predstavljamo usmerene su na razvoj kognitivnih sposobnosti kod dece. U razvoju kognitivnih sposobnosti veoma je važan manuelni rad, a prvenstveno rad prstima. Nauka kaže da se