Neke korisne aktivnosti za razvoj kognitivnih veština kod dece

Leto je period kada se dosta vremena provodi sa decom. Na plaži, kod kuće, u automobilu, često imamo priliku da se igramo sa njima. Evo predloga nekih igara i aktivnosti koje verovatno već praktikujemo sa decom, ali nije na odmet podsetiti se zašto su one važne.

Društvene igre kao što su Čoveče ne ljuti se, igre pamćenja ili domine, doprinose razvoju pažnje i pamćenja, usvajanju pojma broja, usvajanju boja, radost zbog uspeha, podnošenje neuspeha.

Matematičke igre: u svakodnevnim situacijama (upoređivanje, svrstavanje, razvrstavanje, sparivanje i pridruživanje, rastavljanje celine na delove i obrnuto, brojanje, prepoznavanje brojeva), utiču na:

– razvoj percepcije

– usvajanje pojma broja

– logičko zaključivanje

Zajedničko čitanje priča i gledanje filmova u kojima se detetu tumače postupci likova,pomaže detetu da lakše

– prepoznaje svoje i tuđe emocije

– uživljava se u situacije drugih i razvija empatiju

Prepričavanje priča i događaja doprinosi

– razvoju govora (pravilne rečenice, bogaćenje rečnika)

– razvoju logike (logično prepričavanje: početak – sredina – kraj)

– razvoju uzročno posledičnog mišljenja

Crtanje, bojenje, vajanje  kod dece

– razvija kreativnost

– podstiče razvoj fine motorike

– podstiče preciznost

– razvija vizuelno-prostornu inteligenciju (snalaženje na papiru – odozgo prema dole, s leva na desno)

Aktivnosti koje doprinose akomodaciji oka:

– izrezivanje resa od papira

– izrezivanje oblika, jednostavnih i složenijih

– sastavljanje (igra sa sitnim predmetima i kockicama)

– pokazivanje prstom i bojicama oko predmeta

– bojenje do ivica

Svakodnevne aktivnosti koje podstiču razvoj koordinacije i motorike:

– zakopčavanje

– vezivanje

– slaganje odeće

– igre tipa origami

– presavijanje papira

Pripremila Milica Mitrović

 

Izvor: deteplus.rs, 01. avgust 2012.

Similar Articles

Žan Žak Ruso – Ideje ... Različita gledišta u oblasti vaspitanja i obrazovanja, još od perioda humanizma i renesanse (14.-16. vek), okreću se detetu kao centru pedagoških i društvenih zbivanja. Kritikujući srednjovekovni uticaj
MOJ ŠEŠIR NA TRI ĆOŠK... Žana Borisavljević pokazuje pokrete za pesmu Moj šešir na tri ćoška na Susretima vaspitača na Zlatiboru u novembru 2010. http://www.youtube.com/watch?v=k_RqVQp32EI Izvor: deteplus.rs, 11. decembar 2010.
Mi smo zemljani Nikolаj Nikolаjevič Veresov Progrаm „Mi smo Zemljаni” je zаsnovаn je nа psihološkim zаkonitostimа rаzvojа i specifičаn je po tome što rаdi nа rаzvijаnju detetovih sаznаnjа. Nаmenjen je
Akciona priča “Bra... Šta su akcione priče – odlomak iz knjige “Moć mašte, moć pokreta” Dušice Bojović Akcone priče su priče u čijem pripovedanju aktivno učestvuju pripovedač/vaspitač i sva deca. Kao
Igre sa decom u prirodi Pre par decenija, svi smo se bavili sportom – svakodnevno i, uglavnom, nesvesno. Igrali smo se, kretali, znojavi rumeneli… Danas tek poneko dete koristi boravak na vazduhu
Iskustvo detinjstva u XXI... Prezentacija sa predavanja Detinjstvo u XXI veku, održanog u okviru manifestacije Dete plus, u Dečjem kulturnom centru Beograda 14. januara. http://www.slideshare.net/Obrazovanjeplus/dete-plus-detinjstvo-u-xxi-veku Izvor: deteplus.rs, 15. januar 2011.
Tema meseca za maj je MA... Sećate li se nekih svojih maštarija iz detinjstva? Možda nije važno prisetiti se nekih konkretnih stvari o kojima ste maštali, već stanja u kojem ste tada bili,
Predstavljamo…Milu! Na temu Moja mašta smišlja svašta – pomislila sam – ko bi bio bolji sagovornik od Mile. U vrtiću je uvek puna ideja za razne igre, uvek
Tema meseca za novembar j... Samopoštovanje je u osnovi našeg odnosa prema sebi i drugima. Kvalitet naših odnosa, naš uspeh u životu, sve što postignemo zavisi od nivoa samopoštovanja koje posedujemo. Samopoštovanje
Čas u prvom razredu Reč... U okviru projekta “Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu”, u 2008/2009. godini, koji je realizovala organizacija Obrazovanje plus, 28 učitelja prvog razreda iz 18 beogradskih