Neke korisne aktivnosti za razvoj kognitivnih veština kod dece

Leto je period kada se dosta vremena provodi sa decom. Na plaži, kod kuće, u automobilu, često imamo priliku da se igramo sa njima. Evo predloga nekih igara i aktivnosti koje verovatno već praktikujemo sa decom, ali nije na odmet podsetiti se zašto su one važne.

Društvene igre kao što su Čoveče ne ljuti se, igre pamćenja ili domine, doprinose razvoju pažnje i pamćenja, usvajanju pojma broja, usvajanju boja, radost zbog uspeha, podnošenje neuspeha.

Matematičke igre: u svakodnevnim situacijama (upoređivanje, svrstavanje, razvrstavanje, sparivanje i pridruživanje, rastavljanje celine na delove i obrnuto, brojanje, prepoznavanje brojeva), utiču na:

– razvoj percepcije

– usvajanje pojma broja

– logičko zaključivanje

Zajedničko čitanje priča i gledanje filmova u kojima se detetu tumače postupci likova,pomaže detetu da lakše

– prepoznaje svoje i tuđe emocije

– uživljava se u situacije drugih i razvija empatiju

Prepričavanje priča i događaja doprinosi

– razvoju govora (pravilne rečenice, bogaćenje rečnika)

– razvoju logike (logično prepričavanje: početak – sredina – kraj)

– razvoju uzročno posledičnog mišljenja

Crtanje, bojenje, vajanje  kod dece

– razvija kreativnost

– podstiče razvoj fine motorike

– podstiče preciznost

– razvija vizuelno-prostornu inteligenciju (snalaženje na papiru – odozgo prema dole, s leva na desno)

Aktivnosti koje doprinose akomodaciji oka:

– izrezivanje resa od papira

– izrezivanje oblika, jednostavnih i složenijih

– sastavljanje (igra sa sitnim predmetima i kockicama)

– pokazivanje prstom i bojicama oko predmeta

– bojenje do ivica

Svakodnevne aktivnosti koje podstiču razvoj koordinacije i motorike:

– zakopčavanje

– vezivanje

– slaganje odeće

– igre tipa origami

– presavijanje papira

Pripremila Milica Mitrović

 

Izvor: deteplus.rs, 01. avgust 2012.

Similar Articles

Deca u kontekstu masovne ... Pitanje o realnom postojanju i važnosti lepog u životu  čoveka je isto kao i pitanje o postojanju boga.  Mi intelektualnim putem nismo sposobni da dođemo do odgovora,
Rudolf Štajner – o... Rudolf Štajner, osnivač i do današnjeg dana najpoznatiji predstavnik Valdorfske pedagogije, rođen je 1861. godine u Donjem Kraljevcu, malom austrijskom mestu. Česte selidbe u detinjstvu, uslovljene prirodom
Okružni stučni susreti ... Udruženje vaspitača Zlatiborskog okruga je 1. aprila organizovalo Stručne susrete vaspitača. Gostima su njihove buduće kolege, studenti učiteljskog fakulteta, dobrodošlicu  poželeli pesmom. U nastavku ovog teksta možete
Predstavljamo…Olju i Mi... U selu Meljak, nedaleko od Beograda nalazi se Neven, kuća koja voli decu. Šta se radi u toj kući? U njoj se uglavnom – živi, a šta
Građenje bajke GRAĐENJE BAJKE -Grupni rad- OBLAST – GOVORNO STVARALAŠTVO KORELACIJA – SA LIKOVNIM UZRASNA GRUPA – PREDŠKOLSKA, UZ MOGUĆE MODIFIKACIJE ZA MLAĐE UZRASTE BROJ DECE – 12 do
Predstavljamo program ODG... Program Odgovorno življenje je pokrenut sa namerom da uputi one koji brinu o drugima da svoj posao mogu dobro da rade samo ako prvo dobro brinu i o sebi.
Recepti za pravljenje ... Vaspitačice iz PU u Vršcu su sa nama podelile recepte za pravljenje “domaćeg plastelina”, lepka i testa za igranje. TESTO ZA IGRU Sastojci: – 4 dela (ČITAJ
Osnovano Valdorf društvo... U Beogradu je 27. decembra 2012. godine održana osnivačka skupština udruženja VALDORF DRUŠTVO – SRBIJA. Cilj udruženja je da doprinese promociji principa Valdorf pedagogije u odgajanju, vaspitanju
Istraživački rad –... Kod dece je još u predškolskom dobu potrebno razvijati poštovanje i ljubav prema prirodi. Takođe je važno da deci, kroz različite aktivnosti, pomognemo da spoznaju činjenicu da je
Predstavljamo…Milu! Na temu Moja mašta smišlja svašta – pomislila sam – ko bi bio bolji sagovornik od Mile. U vrtiću je uvek puna ideja za razne igre, uvek