Neke korisne aktivnosti za razvoj kognitivnih veština kod dece

Leto je period kada se dosta vremena provodi sa decom. Na plaži, kod kuće, u automobilu, često imamo priliku da se igramo sa njima. Evo predloga nekih igara i aktivnosti koje verovatno već praktikujemo sa decom, ali nije na odmet podsetiti se zašto su one važne.

Društvene igre kao što su Čoveče ne ljuti se, igre pamćenja ili domine, doprinose razvoju pažnje i pamćenja, usvajanju pojma broja, usvajanju boja, radost zbog uspeha, podnošenje neuspeha.

Matematičke igre: u svakodnevnim situacijama (upoređivanje, svrstavanje, razvrstavanje, sparivanje i pridruživanje, rastavljanje celine na delove i obrnuto, brojanje, prepoznavanje brojeva), utiču na:

– razvoj percepcije

– usvajanje pojma broja

– logičko zaključivanje

Zajedničko čitanje priča i gledanje filmova u kojima se detetu tumače postupci likova,pomaže detetu da lakše

– prepoznaje svoje i tuđe emocije

– uživljava se u situacije drugih i razvija empatiju

Prepričavanje priča i događaja doprinosi

– razvoju govora (pravilne rečenice, bogaćenje rečnika)

– razvoju logike (logično prepričavanje: početak – sredina – kraj)

– razvoju uzročno posledičnog mišljenja

Crtanje, bojenje, vajanje  kod dece

– razvija kreativnost

– podstiče razvoj fine motorike

– podstiče preciznost

– razvija vizuelno-prostornu inteligenciju (snalaženje na papiru – odozgo prema dole, s leva na desno)

Aktivnosti koje doprinose akomodaciji oka:

– izrezivanje resa od papira

– izrezivanje oblika, jednostavnih i složenijih

– sastavljanje (igra sa sitnim predmetima i kockicama)

– pokazivanje prstom i bojicama oko predmeta

– bojenje do ivica

Svakodnevne aktivnosti koje podstiču razvoj koordinacije i motorike:

– zakopčavanje

– vezivanje

– slaganje odeće

– igre tipa origami

– presavijanje papira

Pripremila Milica Mitrović

 

Izvor: deteplus.rs, 01. avgust 2012.

Similar Articles

Japanska igra tapšanja Već smo, prošlog meseca, postavli jedan snimak ove tapšalice koju je učesnike seminara o Valdorf pedagogiji naučio Miša Petrović iz “Neven kuće” u Meljaku. Lara i Una su takođe
Čas u prvom razredu Reč... U okviru projekta “Holistički pristup u radu sa decom u prvom razredu”, u 2008/2009. godini, koji je realizovala organizacija Obrazovanje plus, 28 učitelja prvog razreda iz 18 beogradskih
U krugu porodice i prijat... Vrtić„Pupoljak” , Pančevo Porodicaiprijatelji su važan deo života svakog deteta Ovaj primer ima za cilj da Upozna decu sa geografskim pojmovima (kartom sveta). predstavi kulturne različitosti i
Sneškići od kašičica ... U hladnim zimskim danima, nakon boravka sa decom na snegu, po povratku u tople domove ili vrtić, predlažemo nekoliko aktivnosti koje možete raditi sa decom, a koje
Kako napraviti muzički i... Danas najveći broj dece ima puno igračaka koje nešto “rade” – pritisnemo dugme i one se kreću ili prave zvukove, igračke na baterije koje su višefunkcionalne, raznobojne
Uloga temperamenta u ostv... Priča o temperamentima ide unazad još do vremena Hipokrata i Galena, koji su se temperamentima bavili uglavnom sa stanovišta medicine i fiziologije. U XVIII veku, Kant je
PROGRAM OBUKE UČITELjA: ... REZIME U okviru Projekta stručnog usavršavanja Zimski sureti učitelja Srbije realizovan je i program: Da kod učitelja svako uči radosno i lako. Program je osmišljen kao dvosatna
Da svako uči lako Priča o nastanku programa DA SVAKO UČI LAKO u okviru programa organizacije Obrazovanje plus namenjenog učiteljima.   Izvor: deteplus.rs
Igre sa decom u prirodi Pre par decenija, svi smo se bavili sportom – svakodnevno i, uglavnom, nesvesno. Igrali smo se, kretali, znojavi rumeneli… Danas tek poneko dete koristi boravak na vazduhu
Iz dana u dan – kro... Poklanjamo vam izvanredan priručnik za lični razvoj koji je Žana Borisavljević pripremila za sve one koji žele da u 2013. posvete više vremena sebi i jačanju svog