Najbolje didaktičko sredstvo inspirisano seminarom Obrazovanja plus

Prvo mesto na konkursu za najbolje didaktičko sredstvo Udruženja vaspitača Beograda ove godine je osvojila zbirka ,,Ja sam čarobnjak“, vaspitača Ivanke Bugarin.

 

Ja sam carobnjak

 

 

 

,,Ja sam čarobnjak“ je zbirka adaptiranih mađioničarskih trikova, trikova-produkata, nastalih tokom rada sa decom u vrtiću, optičkih varki i naučnih trikova – eksperimenata koji su prilagođeni i korišćeni u radu sa decom, jer su izazvali interesovanje i uklopili se u teme koje su tokom godine obrađivali u vrtiću. Uz trikove stoji objašnjenje i sled postupaka u izvođenju. Lajt motiv i nit koja ih sve objedinjuje je igra ,,Čarobnjak“ sa seminara ,,Da u vrtiću svako uči radosno i lako“, Obrazovanja plus.

Ivanka

Zbirka može imati najrazličitiju primenu u radu sa svim uzrastima predškolske dece: za igru u istraživačkom centru, za uvod u aktivnosti, ovladavanje veštinama, motivacionu pripremu, inspirativna je i podstiče kreativnost, maštu i radoznalost, zahteva decentriranje u ulogu posmatrača (koji ne sme da otkrije kako se trik izvodi) i promišljanje o uzročno-posledičnoj povezanosti postupaka. Inicira stvaranje pretpostavki, njihovo iskustveno proveravanje, bez apriori poverenja u ono što oko vidi, što decu postepeno oslobađa brzopletosti naivnog zaključivanja, razvija logičko-matematičko mišljenje, podstiče na oprez  i dalje sopstveno istraživanje. Uvežbavanje trikova doprinosi  razvoju sitne motorike, dramskih i govornih sposobnosti i jača samopouzdanje.

Ivanka B

Sadržaji su oduševljavali decu zbog mogućnosti samostalnog izvođenja i divljenja posmatrača koje uspešno izvođenje donese, pa su njihove veštine prezentovane i drugim grupama implementirane u pomenutu igru, a kruna sveukupnog rada, uz pomoć tata u čuvanju tajne,  je priredba  iznenađenja za mame i bake, zatim i za tate i deke, čijim tekstovima se zbirka i završava.

Krajem aprila mali čarobnjaci planiraju priredbu i za stare iz gerontološkog kluba ,,Gavrilo Princip“ u blizini vrtića.

Autor zbirke je vaspitač master  Ivanka Bugarin, zaposlena u PU ,,Savski venac“ – vrtić ,,Princeza Olivera“.

Similar Articles

Program rada studijske gr... I u 2013. godini, Studijska grupa za Valdorf pedagogiju nastavlja da se sastaje svakog drugog četvrtka u OŠ „Sveti Sava“ na Vračaru, Makenzijeva 42 (ulaz iz dvorišta
Igre prstima IGRE PRSTIMA ZA RAZVOJ FINE MOTORIKE I PODSTICANJE KOGNITIVNOG RAZVOJA KOD DECE U procesu učenja kod dece mlađeg uzrasta, jako je važno angažovati ih fizički, kroz pokret. Deca
Tema meseca za avgust je ... Zrelost je jedan od onih pojmova o kojima malo razmišljamo zato što podrazumevamo da znamo šta znače. U svakodnevnom govoru koristimo izraze kao šo su: zreo za
Držači za pravljenje ba... S obzirom da je leto idealno vreme za igre sa vodom, između kojih je i pravljenje balona od sapunice, predlažemo vam da sa decom napravite specijalne držače
Igra kao priprema za ško... Danas postoji veliki broj knjiga i raznih sadržaja koji se roditeljima nude da bi lakše pripremili decu za školu. Međutim, veliki je broj igara i aktivnosti koje
Tema meseca za septembar ... Termin holističko obrazovanje se prvi put pojavio u oblasti transcendentalne psihologije krajem sedamdesetih godina XX veka i odnosio se na grupu obrazovnih metoda kojima je zajednički stav da cilj
Podrška dečjem razvoju ... U PU “Nada Naumović” u Kragujevcu je realizovan projekat Podrška dečjem razvoju kroz dramski metod. Korišćen je materijal iz knjiga Dušice Bojović “Više od igre” i “Moć mašte,
Poruka za učiteljice 5. ... Izvor: deteplus.rs, 05. oktobar 2011.
Predstavljamo POLETARAC U Beogradu, od septembra 2012. godine, počinje sa radom centar za vanškolske aktivnosti i podršku porodici – školigraonica POLETARAC, čiji se rad zasnova na principima holističkog obrazovanja. Koordinator
Važnost rada na razumeva... Čitanje je složen proces koji se odvija na više nivoa. Kod dece koja tek uče da čitaju, naglasak je često na uspešnom prepoznavanju i interpretaciji simbola, odnosno