Igra „Moje mesto u porodici“

O primeru:

Ova igra pomaže roditeljima da nađu svoje autentično mesto u porodici, koju čine ne samo oni članovi sa kojima neposredno živimo, već i oni koji čine našu unutrašnju psihološku porodicu. Ona ispituje naše veze, stepen bliskosti i udaljenosti, naš položaj u ovoj nevidljivoj zajednici i podstiče proces promene, u kome imamo slobodu da oblikujemo svoje odnose na način koji mi sami smatramo dobrim. Osim što možemo sagledati dublje svoje veze u porodici, ova igra nam može pomoći i da bolje upoznamo unutrašnji svet svoje dece i drugih ukućana, jer ne zaboravimo da  u unutrašnjem svetu vlada drugačija logika od svakodnevne i – ništa nije kao što izgleda da jeste!

Igra  „Moje mesto u porodici“

Kako biste u ovom polju rasporedili članove svoje porodice? Za svakog člana svoje porodice, odaberite neki simbol, na primer zvezdicu, cvet ili slično. Sada napravite prikaz svoje porodice – „nebo“ ili „livadu“. Pronađite prvo mesto za sebe, a potom rasporedite svoje najbliže na mesta koja im pripadaju.

Osobe koje su važne za vašu porodicu i koje su joj bliske ne moraju biti samo one sa kojima ste svakodnevno u dodiru. To mogu biti i ličnosti koje su snažno uticale na vas kada ste bili dete ili članovi porodice koje nikada niste videli, ali ste o njima slušali. Naši preci na nas utiču onim što su iza sebe ostavili.

Obeležite ličnosti koje su vam izuzetno važne. Šta je to po čemu se te osobe izdvajaju u odnosu na ostale?

Dodajte i sve one koji pripadaju vašem porodičnom krugu, ali vam nisu tako bliski.

Ima li u vašoj porodici osoba koje vam se ne dopadaju i koje vam zbog nečega ne odgovaraju? Docrtajte i njihove simbole, jer i one imaju svoje mesto u porodičnom krugu. Zapišite pored simbola zašto vam te osobe ne odgovaraju.

Odnosi sa onima koji nam se ne dopadaju imaju i dobrih strana: kroz njih možemo otkriti svoje slabosti i nedostatke.  Možemo mnogo naučiti – samo ako to hoćemo. Umesto da takve ličnosti posmatramo kao nevoljju koja nije morala baš nas da zadesi,  imamo i mogućnost da ih prihvatimo kao izazov koji je život postavio pred nas.

No, budimo pažljivi i prema sebi i prema drugima. Loše odnose ne treba popravljati na silu. Za to je neophodan složen proces sazrevanja i razumevanja sebe i drugog. Prvi korak u tom procesu je prihvatanje osobe sa kojom imamo loše odnose kao člana porodice. Ta osoba u porodici ima svoje mesto i ulogu, bez obzira na to kakvi su naši međusobni odnosi.

Drugi korak je proveravanje da li između uloga i položaja koje vi i ta osoba u porodici zauzimate postoji jasna granica. Ako ta granica nije postavljena, uloge se mešaju i mi dolazimo na mesta koja nam ne pripadaju i radimo ono što nije naš posao. U porodičnim odnosima u kojima se bliskost podrazumeva i u kojima se razmenjuju najdublja i najtananija osećanja ta granica se lako pomera.

Postavljanje granica na prvi pogled deluje kao udaljavanje. Međutim, one nam omogućavaju da se izdvojimo i da sagledamo sebe i osobu s kojom smo u lošim odnosima iz šireg ugla. Na taj način pružićemo sebi mogućnost da loša osećanja zamenimo neutralnošću. Čak ako i ne uspemo odmah da popravimo odnos s tom osobom, više se nećemo međusobno uznemiravati negativnim osećanjima, što je vrlo važan korak ka stvarnom prihvatanju.

Ako vam se ne sviđa mesto na kome se nalazite na porodičnoj slici, nacrtajte drugom bojom svoj znak tamo gde biste želeli da budete. Zašto želite da promenite svoje mesto? Šta možete učiniti  da biste zauzeli mesto koje želite?

Šta možete učiniti da biste prihvatili mesto na kome se sad nalazite? Zašto je ono dobro? Opišite njegove prednosti.

Ovu igru možete izvesti i sa svojom decom i sa ostalim ukućanima. Vrlo je važno da tada pažljivo slušate jedni druge i da budete strpljivi i tolerantni, posebno ako se pojave bilo kakva bolna osećanja. Na kraju možete rasporediti članove svoje porodice onako kako želite.

 

Izvor: deteplus.rs, 06. septembar 2010.

Similar Articles

Akciona priča “Bra... Šta su akcione priče – odlomak iz knjige “Moć mašte, moć pokreta” Dušice Bojović Akcone priče su priče u čijem pripovedanju aktivno učestvuju pripovedač/vaspitač i sva deca. Kao
Zadaci za jednu Marlenu Једна домишљата и креативна мама Маријана је направила збирку задатака из математике за Марлену која полази у други разред основне школе „Младост” на Новом Београду. Сви ликови
Ređo Emilija: Nov pristu... Ređo Emilija je obrazovni program koji se zasniva na holističkom pristupu detetu, porodici, školi i okruženju. U nastavku, Svetlana Pantelić predstavjla ovaj program. Ređo Emilija (Reggio Emilia)
Tema meseca za jun je PRI... Sećate li se leta provedenih u dvorištu, na selu, igrajući jurke, između dve i čet‘ri vatre, praveći skrovišta, kolače odblata, prafeme od latica cveća, vence od belih
Podrška dečjem razvoju ... U PU “Nada Naumović” u Kragujevcu je realizovan projekat Podrška dečjem razvoju kroz dramski metod. Korišćen je materijal iz knjiga Dušice Bojović “Više od igre” i “Moć mašte,
Igre prstima za decu uzra... Vaspitačice iz PU “Pčelica” u Sremskoj Mitrovici pokazuju igre prstima koje su osmislile na seminaru “Da u vrtiću svako uči radosno i lako”. Zbrajalica – Bubica dangubica
Promena paradigme Pogledajte prevod ilustrovanog predavanja Kena Robinsona koje govori o potrebi da se u obrazovanju dese promene koje moraju da prate promene u društvu. PROMENA PARADIGME – OBRAZOVANJE
Čarobne pahuljice Zabavite se sa vašim mališanima praveći pahuljice od papira. Preuzmite uputstvo.   Izvor: deteplus.rs, 30. novembar 2010.
Akreditovani programi za ... Drago nam je da Vas obavestimo da organizacija Obrazovanje plus ima 5 akreditovanih programa stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju za školsku 2016/2017. i  2017/2018. godinu. Svi naši
Kako napraviti muzički i... Danas najveći broj dece ima puno igračaka koje nešto “rade” – pritisnemo dugme i one se kreću ili prave zvukove, igračke na baterije koje su višefunkcionalne, raznobojne