Crtež iznenađenje

Ovo je aktivnost koja se radi u paru na času likovnog a takođe može i na času srpskog ili u predmetu Svet oko nas, ako je povežemo sa temama koje obrađujemo.

Pre nego što se krene u aktivnost, razgovaramo sa decom o tome kako mi u svojoj mašti možemo da zamišljamo stvari koje nikada nismo videli i koje zapravo ne postoje. Najčešće kada maštamo, to radimo sami, ali ponekad možemo da se igramo tako što sa drugima, u paru ili u grupi, zajednički “izmaštavamo” razne stvari.

U igri Crtež iznenađenje, ideja je da dve osobe naizmenično crtaju zamišljene delove tela nekog “stvorenja”. Učitelj (roditelj, vaspitačk)  i dete, ili dvoje dece, učestvuju u crtanju na taj način da svako crta na odvojenom delu papira, ne znajuči šta je partner nacrtao na drugom delu. Ovo igri dodaje element iznenađenja i svakako kod dece razvija maštu, hrabrost u izražavanju i sposobnost da izađu iz okvira uobičajenog.

Uputstvo za igru:  Papir A4 formata se presavije na 3 dela po dužini. Jedna osoba nacrta glavu istinite ili izmišljene životinje, čoveka ili nekog  “stvora” na vrhu papira, a mesto gde se glava završava a vrat počinje, označi dvema tačkama. Ovo može da se izvede tako što se olovka malo podvuče pod papir i sa donje strane se naznače te tačke.

primer1  primer2  primer3

Ta osoba tada savije papir i preda ga drugoj osobi tako da su na vrhu papira sada dve tačke od kojih ova osoba kreće u crtanje tela. Kada ova osoba nacrta telo, na dnu svog dela, središnjeg dela, papira obleži dve tačke gde se završa telo i odakle će krenuti noge. I ova osoba podvuče olovku pod papir i sa donje strane naznači tačke koje će partneru biti polazne tačke za crtanje nogu. Zatim se papir savije tako da se ni deo sa glavom ni deo sa telom ne mogu videti i papir opet ide prvoj osobi koja sad završava crtež dodajući noge. Kada se taj deo crteža završi, papir se otvara i pojavljuje se crtež celog “stvora”. Poslednji deo igre je da se tom stvoru da ime.

primer4      primer6     primer5

U ovom primeru, crtači su rešili da svom stvoru daju ime “Pticosaurus”, pošto ih podseća na pticu i na dinosaurusa.

 

Izvor: deteplus.rs

Similar Articles

Zadaci za jednu Marlenu Једна домишљата и креативна мама Маријана је направила збирку задатака из математике за Марлену која полази у други разред основне школе „Младост” на Новом Београду. Сви ликови
Tema meseca za maj je SLO... “Budi kao gušter: uvek spreman da odbaciš svoj rep!” Sloboda je fenomen koji je neizbežno vezan za politiku, religiju, ekonomiju, sociologiju, istoriju….. Zapravo, nema nijednog polja ljudskog
Primer Eleonore Lаzаrev... Primer nam je poslala Eleonorа Lаzаrević, nаstаvnik, člаn timа IOP timа OŠ „Oslobodioci Beogrаdа“ , Beogrаd Matematika – združivajne sabiraka Izvor: deteplus.rs, 30. septembar 2010. 
Žan Žak Ruso – Ideje ... Različita gledišta u oblasti vaspitanja i obrazovanja, još od perioda humanizma i renesanse (14.-16. vek), okreću se detetu kao centru pedagoških i društvenih zbivanja. Kritikujući srednjovekovni uticaj
Predstavljamo Aktiv vaspi... Tema meseca za avgust je LEPOTA a krilatica – “Lepota će spasiti svet”, pa smo u tom kontekstu puno razmišljali koga da predstavimo u ovoj rubrici. Znamo
Zahvalnost je dar S obzirom da je tema meseca ZAHVALNOST, preveli smo tekst video spota “Dobar dan” u kojem benediktanski sveštenik Dejvid Stendal Rast govori o važnosti negovanja osećaja zahvalnosti
Neke korisne aktivnosti z... Leto je period kada se dosta vremena provodi sa decom. Na plaži, kod kuće, u automobilu, često imamo priliku da se igramo sa njima. Evo predloga nekih
Šta znači OBRAZOVANJE P... Šta znači OBRAZOVANJE  PLUS? Izvor: deteplus.rs, 06. januar 2011.
Tema meseca za jul je ODM... Kada smo se pre par dana dogovarali šta ćemo da postavimo kao temu za ovaj mesec, razne ideje su nam padale na pamet, a onda je neko
Predstavljamo…Milu! Na temu Moja mašta smišlja svašta – pomislila sam – ko bi bio bolji sagovornik od Mile. U vrtiću je uvek puna ideja za razne igre, uvek