Crtež iznenađenje

Ovo je aktivnost koja se radi u paru na času likovnog a takođe može i na času srpskog ili u predmetu Svet oko nas, ako je povežemo sa temama koje obrađujemo.

Pre nego što se krene u aktivnost, razgovaramo sa decom o tome kako mi u svojoj mašti možemo da zamišljamo stvari koje nikada nismo videli i koje zapravo ne postoje. Najčešće kada maštamo, to radimo sami, ali ponekad možemo da se igramo tako što sa drugima, u paru ili u grupi, zajednički “izmaštavamo” razne stvari.

U igri Crtež iznenađenje, ideja je da dve osobe naizmenično crtaju zamišljene delove tela nekog “stvorenja”. Učitelj (roditelj, vaspitačk)  i dete, ili dvoje dece, učestvuju u crtanju na taj način da svako crta na odvojenom delu papira, ne znajuči šta je partner nacrtao na drugom delu. Ovo igri dodaje element iznenađenja i svakako kod dece razvija maštu, hrabrost u izražavanju i sposobnost da izađu iz okvira uobičajenog.

Uputstvo za igru:  Papir A4 formata se presavije na 3 dela po dužini. Jedna osoba nacrta glavu istinite ili izmišljene životinje, čoveka ili nekog  “stvora” na vrhu papira, a mesto gde se glava završava a vrat počinje, označi dvema tačkama. Ovo može da se izvede tako što se olovka malo podvuče pod papir i sa donje strane se naznače te tačke.

primer1  primer2  primer3

Ta osoba tada savije papir i preda ga drugoj osobi tako da su na vrhu papira sada dve tačke od kojih ova osoba kreće u crtanje tela. Kada ova osoba nacrta telo, na dnu svog dela, središnjeg dela, papira obleži dve tačke gde se završa telo i odakle će krenuti noge. I ova osoba podvuče olovku pod papir i sa donje strane naznači tačke koje će partneru biti polazne tačke za crtanje nogu. Zatim se papir savije tako da se ni deo sa glavom ni deo sa telom ne mogu videti i papir opet ide prvoj osobi koja sad završava crtež dodajući noge. Kada se taj deo crteža završi, papir se otvara i pojavljuje se crtež celog “stvora”. Poslednji deo igre je da se tom stvoru da ime.

primer4      primer6     primer5

U ovom primeru, crtači su rešili da svom stvoru daju ime “Pticosaurus”, pošto ih podseća na pticu i na dinosaurusa.

 

Izvor: deteplus.rs

Similar Articles

Igre prstima za decu uzra... Vaspitačice iz PU “Pčelica” u Sremskoj Mitrovici pokazuju igre prstima koje su osmislile na seminaru “Da u vrtiću svako uči radosno i lako”. Zbrajalica – Bubica dangubica
Pesme i igre prstima iz r... Nedavno je u Beogradu održan prvi seminar Valdorf pedagogije za vaspitače, učitelje i roditelje. Seminar je protekao u divnoj atmosferi, dosta smo naučili i isprobali razne igre, pesme i
Predstavljamo Parkera Pal... Parker Palmer je savremeni edukator, aktivista i pisac koji podstiče principe holističkog obrazovanja kroz svoj rad sa davanjem podrške nastavnicima u utemeljivanju svog poziva u ličnom razvoju. Po
Predstavljamo program ... Jelenu Želeskov Đorić smo već predstavljali u ovoj rubrici a Žana Borisavljević je takođe prisutna na ovom sajtu kao kolumnista i autor mnogih tekstova, ali ovog puta ih predstavljamo zajedno,
Napravite sa decom lutke ... Sećate li se lutki od papira koje ste isecali kao deca? Cicin kutak u Politikinom zabavniku? Obucite Maju? Ovih dana kada, zbog niskih temperatura, verovatno provodite dosta
Prezentacija – Prip... Polazak deteta je važan korak ne samo za dete, već za celu porodicu. To je početak jednog dela života u kojem se uči na razne načine, o
Najbolje didaktičko sred... Prvo mesto na konkursu za najbolje didaktičko sredstvo Udruženja vaspitača Beograda ove godine je osvojila zbirka ,,Ja sam čarobnjak“, vaspitača Ivanke Bugarin.         ,,Ja sam
Ređo Emilija: Nov pristu... Ređo Emilija je obrazovni program koji se zasniva na holističkom pristupu detetu, porodici, školi i okruženju. U nastavku, Svetlana Pantelić predstavjla ovaj program. Ređo Emilija (Reggio Emilia)
Napravite sa decom “... U Velikoj Britaniji zakon roditeljima dozvoljava da decu sami školuju kod kuće. Veliki broj roditelja koji bi voleli da im deca pohađaju Valdorf škole, a zbog različitih razloga
Akciona priča “Bra... Šta su akcione priče – odlomak iz knjige “Moć mašte, moć pokreta” Dušice Bojović Akcone priče su priče u čijem pripovedanju aktivno učestvuju pripovedač/vaspitač i sva deca. Kao